logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۸۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

قاضی شریح ملعبه استکبار

قاضی-شریح-ملعبه-استکبار
اگر داستان کربلا را بررسی کنیم یکی از مهمترین اتفاقات قضاوت و شهادت دروغ قاضی شریح است که داستان کربلا را جور دیگری رقم زد و منجر به شهادت حضرت مسلم فرستاده امام به کوفه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اگر داستان کربلا را بررسی کنیم یکی از مهمترین اتفاقات قضاوت و شهادت دروغ قاضی شریح است که داستان کربلا را جور دیگری رقم زد و منجر به شهادت حضرت مسلم فرستاده امام به کوفه شد. 

بیشتر بخوانید

زندگی سراسر از ابهام و تناقض بهترین و کوتاه ترین تعریف از شخصیت قاضی شریح است. فردی فقیه مفسر و مجتهد که ۸۰ سال از عمر ۱۱۰ ساله خود را به قضاوت گذراند. وی با سازش با حاکمان وقت و مدارا با آن‌ها به گونه‌ای عمل می‌کرد که رضایت حاکمان  جلب شود تا موقعیت خود را تثبیت کند. تا قبل از واقعه کربلا «شریح» نقش تاثیرگذاری در تاریخ نداشته است و صرفا به قضاوت مشغول بود ولی در فاجعه کربلا این شخصیت دنیا پرست، در بزنگاه حساس تاریخ عملکرد مناسبی نداشت و نتوانست در برابر دنیا پرستی و عافیت‌طلبی مقاومت کند.

اولین اقدام او در حادثه کربلا این بود که به محض ورود عبیدالله به کوفه به دیدار وی رفت و یکی از مشاوران «عبیدالله» شد و «عبیدالله» نیز به دلیل جایگاه بالایی که «شریح» در بین مردم ساده‌اندیش کوفه داشت از او استفاده کرد.  

این ترفند عبیدالله در بین حاکمان جور از ابتدا تاریخ تا به امروز وجود دارد و هر حاکمی که به ناحق است از این ترفند برای تثبیت خود انجام می‌دهد. 

شریح و هانی بن عروه  

زمانی که فاش شد مسلم بن عقیل در منزل هانی بن عروه مخفی شده است. ماموران ابن زیاد به منزل هانی هجوم برده ولی مسلم بن عقیل را نیافتند. لذا ماموران «هانی» را دستگیر کرده و به نزد «عبدالله» بردند.

وقتی هانی را با سر و روی مجروح به زندان افکندند سربازان و افراد قبیله او اطراف قصر عبیدالله را به کنترل خود در آوردند. عبیدالله به منظور فریب مردم از شریح خواست تا به دیدار هانی برود و خبر سلامتی «هانی» را به مردم و قبیله‌اش بدهد.  

«شریح» که دید هانی مجروح و زخمی است. به نزد یاران هانی آمد و اعلام کرد «هانی» در سلامت به سر می‌برد و با این حربه موجب شد تا یاران «هانی» از اطراف دارالاماره متفرق شوند.

نقش حساسی که شریح در لحظه مهم و حیاتی تاریخ ایفا کرد موجب شد تا دارالاماره به تسلط کامل عبیدالله در بیاید و «مسلم» و هانی به شهادت برسند و زمینه برای حادثه کربلا مهیاتر شود.  

مقام معظم رهبری فرموده‌اند: شاید اگر شریح همین یک کار اعلام مجروح بودن هانی و قصد عبیدالله برای قتل او به یاران هانی را انجام می‌داد تاریخ عوض می‌شد... یک وقت یک حرکت بجا تاریخ را نجات می‌دهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیا طلبی و حرص به زنده ماندن است تاریخ را در ورطه گمراهی می‌غلتاند ای شریح قاضی چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است شهادت حق ندادی؟! عیب و نقص خواص ترجیح دهنده دنیا بر دین همین است. (20/03/75)

این گونه رفتارهای مصلحت طلبی غلط که در تاریخ از زمان امامت امام اول (ع) تا به امروز در تاریخ شیعه سراسر زیاد است موجب شده است تا شیعه هزینه‌های بالایی را پرداخت کند و برخی از این هزینه‌ها بسیار سنگین بوده که واقعه شهادت حضرت مسلم و ثقیفه و ابوموسی اشعری و....  نمونه‌هایی از این مصلحت‌طلبی غلط خواص است.

 ملای انگلیسی

 امروزه هم نسل آخوندهای فاسد خائن و متعفن ادامه دارد. حال با مطالعه تاریخ و شواهد باید دید زیر عمامه علمای انگلیسی در عصر حاضر چه کسانی هستند؟ و در بزنگاه‌های حساس چه ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره انقلاب و اسلام وارد خواهند کرد. آن زمان قاضی شریح ملعبه دست استکبار شد و امروز ملای انگلیسی غلام حلقه به گوش استثمار است و با در اختیار داشتن شبکه‌های ماهوارهثای و پولثهای هنگفت و کثیف انگلیسی چاقوی تفرقه و دشمنی در میان امت اسلامی را تیز می‌کنند و شیعه و سنی را به جان هم می‌اندازند.

آن‌هایی که یا احمق هستند و نمی‌فهمند چه می‌گویند و چه می‌کنند و یا خائنند و دانسته با رفتارشان بلا به جان شیعیان و اسلام شده اند.  در روایات هست که آخوند فاسد و ملای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است.

ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم ما طرفداری از اسلام می‌کنیم این اسلام پیش شما باشد معظم هستید. پیش هر کس باشد معظم است. عمل نکردن به اسلام و خیانت کردن به اسلام از معمم باشد بدتر است از آن کسی که غیر معمم باشد؛ برای اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است صحیفه امام خمینی (ره)  (جلد ۱۰ صفحه ۲۷۷ و ۲۷۸) 

تنها راه نجات و فلاح تمسک به ولایت و حرکت طبق فرمایشات امامین انقلاب است اگر امروز ما از مسیر ولایت منحرف شویم ممکن است حادثه کربلا دوباره تکرار شود و شیعه هزینه‌ای بسیار سنگین بپردازد.     

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : میری هستم با افتخار ] [ ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ]
با سلام روزتون بخیر مطلب خوبی بود از اینکه رسانه ای با شروع ماه محرم به این موضوع پرداخته واقعا تحسین داره و من مطلب رو تا آخر خودم تحلیل خوبی داشت واقعا لایک داشت
فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲